Un exemplu de responsabilitate

0
308

La cursurile de CSR care se predau la Universitatea din București ni se spune că adevăratele campanii de CSR nu se comunică și nu se organizează cu ajutorul mass-media. Aceasta este regula de aur a responsabilității sociale corporative. Ea se comunică doar în rapoartele de CSR publicate la sfârșit de an pe site-ul companiei, iar adeziunea față de marcă se creează prin word-of-mouth. Credeați că nu se poate întâmpla așa ceva în România, nu? Ba da.

Read here the english version. 

Foto: Ioana Văcăraşu
Foto: Ioana Văcăraşu

Ca student, la vremea respectivă, și ca jurnalist, în prezent, cunoscând îndeaproape provocările cu care se confruntă sectorul CSR în România și în lume, nu mi-am închipuit nicio secundă că această regulă ar putea fi aplicată.

Au trecut aproape patru ani de când am auzit-o prima dată pe băncile facultății și într-o zi mare mi-a fost surprinderea să întâlnesc, din întâmplare, o companie care o și aplica. O companie care încercă să își facă treaba cât mai bine în domeniul său, fiind în același timp responsabilă social, fără să facă din asta un motiv de a atrage atenția opiniei publice în mod exesiv.

Este vorba despre clinica Oftalmestet, singura clinică din România care, pe lângă operaţiile obişnuite de cataractă sau glaucom oferă servicii de chirurgie oftalmologică plastică şi reconstructivă, care în parteneriat cu Fundația ”Dr. Schmitzer”, vrea să pună bazele primei clinici oftalmologice mobile din România, dotată cu aparatură complexă, în cadrul căreia se vor putea realiza consultații și mici intervenţii chirurgicale oftalmologice.

În urmă cu patru ani clinica Oftalmestet și Fundația ”Dr. Schmitzer” au inițiat campania ”Vederea nu are preț” prin intermediul căreia și-au propus să colinde țara în lung și-n lat pentru a-i ajuta pe oamenii care nu aveau posibilitatea să ajungă la medic să vadă mai bine.

În cadrul campaniei au fost vizitate peste 15 comune unde au fost consultați peste 3.800 de bătrâni, copii şi persoane cu dizabilităţi și au fost prescrise și oferite gratuit peste 2.000 de perechi de ochelari. Tot în cadrul acestui proiect s-a realizat un screening pentru glaucom pe 800 de pacienţi, în parteneriat cu Primăria sectorului 4 şi Primarul Piedone, în Parcul Tineretului din București.

Timp de patru ani medicii din cadrul fundației și-au desfășurat activitatea cu ajutorul unei rulote unde se puteau realiza doar controale oftalmologice obişnuite. De acum înainte Fundația ”Dr. Schmitzer” își propune să îi ajute mai mult pe oamenii nevoiași prin intermediul acestei noi clinici mobile, doar că pentru a ajunge la acest obiectiv este nevoie de sponsori care să ajute la îndeplinirea lui.

Este pentru prima dată când se încearcă în România realizarea unei unități medicale oftalmologice mobile atât de complexe. În cadrul clinicii mobile se vor putea face: screening pentru glaucom, cataractă și alte afecțiuni oftalmologice dizabilitante,  tratamente și mici intervenții chirurgicale și se vor putea prescrie ochelari și lentile de contact.

Clinica mobilă își va desfășura activitatea în mediul rural, în locuri greu accesibile, în cămine de bătrâni și orfelinate, la schituri şi mânăstiri, pentru că acolo este într-adevăr nevoie de servicii medicale de calitate și din păcate acestea lipsesc cu desăvârșire.

Oricine vrea să se implice în campanie, contribuind la strângerea fondurilor necesare pentru prima clinică oftalmologică mobilă din România, are la dispoziție următoarele informații:

Coordonator de proiect

Gheorghe Schmitzer

Tel.: 0745.380.027

E-mail: g.schmitzer@gmail.com, office@fundatia-schmitzer.ro

 

Conturi disponibile

Fundatia ”Dr. Schmitzer”:

RO54BRDE410SV97591404100   BRD GSG  Sucursala Academiei Bucureşti

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*