Încă de la începutul discuției despre RSC în România au existat voci sceptice care au declarat eșecul integrării acestor practici în gândirea de business din țara noastră. Astăzi vă voi spune o poveste care emană per se naturalețea actului de responsabilitate în afaceri. Totul depinde de noi.

Foto: Ioana Văcăraşu

Airbnb, actor umanitar prin programul Open Homes

Membrii comunității Airbnb, una dintre piețele online relevante în domeniul închirierii de apartamente în scop turistic,  s-au organizat în mod voluntar pentru a oferi adăpost gratuit victimelor catastrofelor climatice sau umanitare.

Pentru a răspunde mai bine nevoilor urgente ale victimelor compania a dezvoltat o platformă online prin care oferă cazare temporară, în mod gratuit, în colaborare cu mai multe organizații non-guvernamentale.

Sprijin din partea unor persoane private pentru victimele uraganului Sandy

Această idee a încolțit încă din 2012 imediat după dezastrul provocat la New York de uraganul Sandy. În plină criză, membri platformei au propus să ajute victimele oferindu-le adăpost gratuit. Acest val de generozitate a motivat compania să creeze un serviciu de reacție imediată la catastrofe.

Mecanismul este foarte simplu. În situații de urgență, Airbnb trimite un e-mail membrilor platformei sale locale, unde a avut loc evenimentul, pentru a-i anunța că dacă au o proprietate disponibilă o pot oferi unor persoane care momentan nu au unde să locuiască. Organizațiile non-guvernamentale intervin activ pentru susținerea comunităților afectate, în timpul și după momentul de criză. În acest moment toată atenția este îndreptată către victimele inundațiilor din Brazilia și Africa de Sud. Airbnb a intervenit deja în 47 de cazuri urgențe și peste 3000 de anunțuri de oferire a apartamentelor au fost activate.

În cazul Airbnb am putut observa o reacție spontană a membrilor platformei online la care compania a răspuns prompt și natural creând împreună cu utilizatorii săi un program care aduce valoare în comunitățile locale.

Și câți bani au câștigat din asta?, vor întreba scepticii.

Nu despre bani este vorba, căci totul a fost oferit pro bono. Au câștigat ceva infinit mai prețios: ÎNCREDEREA membrilor platformei și a celor care închiriază apartamente prin Airbnb atunci când merg în vacanțe. Ceea ce, sigur, pe termen lung va duce la o dezvoltare exponențială a business-ului. În fond aceasta este ideea fundamentală a RSC: Angajament pe termen lung față de comunitate, nu pentru profit, ci pentru că avem o datorie morală.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*