România, cu un pas înainte

0
64

Oamenii și destinele lor sunt legați iremediabil. Se întâlnesc, se părăsesc, ajung să-și ducă dorul și se reîntâlnesc.  Acesta este unul dintre motivele pentru care citiți acest editorial.

Diana Șerban/Foto: Ioana Văcăraşu
Diana Șerban/Foto: Ioana Văcăraşu

A trecut mai bine de un an de când a apărut, online, Social Responsibility Magazine și cu siguranță mulți dintre dumneavoastră se întreabă ce a stat în spatele acestei idei.

Domeniul Responsabilității Sociale Corporative mi-a atras atenția încă din facultate când am decis să fac un studiu de caz pe o clădire verde din București, un proiect încă provocator acum mai bine de 5 ani. În urma cercetării a rezultat că, deși în spatele proiectului stăteau intenții bune, slaba implicare a administrației publice cu privire la autorizația de construcție făcuse ca efectele respectivului proiect să fie mai mult rele decât bune. Concluzia lucrării a fost că RSC nu poate conduce la dezvoltarea durabilă a unui stat decât prin implicarea activă a celorlalte două sectoare strategice ale societății: administrativ și non-guvernamental.

SRM COVER

În urma mai multor discuții pe care le-am avut apoi, timp de mai mulți ani, cu reprezentanți ai celor trei sectoare mi-am dat seama că ar trebui să existe un spațiu de dezbatere în care să fie reprezentate toate, pe picior de egalitate, un spațiu care să ajute dezvoltarea strategică a acestui domeniu în România. Așa a apărut Social Responsibility Magazine, o revistă în care mi-am propus de la început să antrenez atât sectorul privat, sectorul public cât și societatea civilă în dezbaterea problematicii şi dezvoltarea conceptului de responsabilitate socială. Îmi doresc, prin intermediul acestei reviste, să aduc în faţa mediului politic conceptul de responsabilitate socială cu scopul de a facilita dezvoltarea lui la nivel de stat, iar pe de altă parte, să creez un dialog coerent între companii, societate civilă şi stat în ceea ce priveşte implementarea iniţiativelor şi a campaniilor de responsabilitate socială.

Și pentru ca expunerea de idei din această revistă să nu rămână doar o simplă expunere, m-am gândit și la o formă de coagulare, în offline, a cititorilor acestei reviste, sub forma comunității Social Link, comunitatea oamenilor responsabili social din România unde oameni din cele trei domenii amintite mai sus dezbat subiecte de interes în scopul dezvoltării strategice a conceptului de responsabilitate socială în România.

Cred cu tărie că această primă publicație în domeniu este cu adevărat un pas înainte pentru România.

 

Diana Șerban

Fondator și CEO

Social Responsibility Magazine

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*