Responsabilitate socială corporativă. Despre ce este vorba?

0
401

Exact asta mi-a replicat majoritatea parlamentarilor români atunci când i-am întrebat dacă au depus sau au în plan vreo iniţiativă legislativă care să sprijine companiile responsabile social.

 

Read here the English version.

Lisez ici la version française.

Foto: Ioana Văcăraşu
Diana Şerban. Foto: Ioana Văcăraşu

Ca alegător, mă opresc puţin şi mă gândesc în ce realitate trăiesc aceşti oameni. Când în Europa vorbim deja despre o nouă viziune asupra economiei, când la Bruxelles se află deja în discuţie o directivă care urmează să oblige toate companiile cu peste 500 de angajaţi să raporteze activitatea de responsabilitate socială, din 2017, la noi abia 3% dintre parlamentari ştiu ce înseamnă responsabilitatea socială corporativă.

 

 

 

Să ne gândim simplu: avem o companie A care îşi desfăşoară activitatea într-o societate B unde trăieşte o populaţie C. Compania se dezvoltă în societate, dar nu poate ignora populaţia care constituie forţa de muncă ajutând-o să se dezvolte şi care o poate sancţiona pentru orice greşeală prin boicoturi publice. Populaţia trăieşte în societate şi nici ea nu poate ignora compania care îi oferă locuri de muncă şi ajută la bunul mers al societăţii. Totuşi dintre cele două, compania şi populaţia, compania  este dezavantajată pentru că oricând locul său poate fi luat de o organizaţie rivală care se comportă mai bine cu cetăţenii. Astfel, într-o primă fază responsabilitatea socială corporativă s-ar putea rezuma la A+B≥B+C de unde rezultă că A≥C, adică organizaţiile trebuie să facă mai mult pentru cetăţeni, dacă vor ca pe termen lung cetăţenii să le aprecieze şi să le dea şansa să se dezvolte în continuare în societatea lor.

B, adică societatea, este constant, dar trebuie să vegheze activ la raportul dintre A şi C, adică A≥C să nu devină A≤C. Această „veghe” poate fi făcută pe de o parte de societatea civilă, dar şi de mediul politic care poate să încurajeze companiile care sunt responsabile şi merită să se dezvolte în România prin reglementări care să impună anumite facilităţi pentru aceste companii.

Cam despre asta ar fi vorba. În Europa se vorbeşte despre economia socială… A nu se confunda cu economia socialistă.

CITEŞTE ŞI:

Guvernul încurajează companiile responsabile social

Câinii fără stăpân, în top 5 probleme sociale

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentCâinii fără stăpân, în top 5 probleme sociale
Articolul următorGuvernul încurajează companiile responsabile social
Sunt pasionată de evoluția conceptului de CSR, până în măduva oaselor! Am absolvit diferite programe de studii în domeniul Comunicării, iar în ultimii 5 ani am dezvoltat un program de training care are ca scop înțelegerea conceptului de CSR și integrarea lui în strategia de business. În scopul îmbunătățirii acestui program, cercetez în continuare în ce măsură conceptul de sustenabilitate este viabil din punct de vedere economic.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*