Parlamentul României – Economii 17.500 de RON din utilizarea eficientă a hârtiei

0
343

paperless3

La sfârşitul sesiunii parlamentare trecute a fost iniţiat proiectul „Paperless” la Camera Deputaţilor care prevede strângerea tuturor imprimantelor şi copiatoarelor din birourile din Camera Deputaţilor, fiind înfiinţate centre de multiplicare pe fiecare etaj. Scopul acestei acţiuni este reducerea consumului de hârtie din Parlament, iar economiile generate se ridică în acest moment la 17.500 de lei.

Statul, companiile şi responsabilitatea socială. O perspectivă din Opoziţie

Până în acest moment au fost scoase din uz 100 de imprimante şi au înfiinţate 12 centre de multiplicare. Până la sfârşitul săptămânii viitoare departamentul tehnic al Camerei Deputaţilor va înfiinţa încă 13 centre de multiplicare, a anunţat preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea, miercuri la Parlament.

„Tot acest proces a fost fără resurse financiare. Nu am cheltuit niciun ban din banul public. Până la sfârşitul săptămânii viitoare vor fi scoase din uz în Camera Deputaţilor peste 500 de imprimante şi copiatoare. Toate acestea vor fi donate şcolilor. Am vorbit cu ministrul Educaţiei, domnul Remus Pricopie, care mi-a trimis aceste şcoli, pentru că noi credem că elevii au nevoie mai multă de aceste imprimate decât avem noi aici la Camera Deputaţilor. Mă voi asigura ca fiecare şcoală selectată de ministrul Educaţiei Naţionale să primească această imprimantă funcţională”, a mai spus Valeriu Zgonea.

Casa Poporului ar putea deveni prima clădire publică sustenabilă din România

Proiectul Paperless în cifre

1250 de imprimante erau înregistrate la începutul anului ca fiind funcţionale în Camera Deputaţilor

530 de imprimante au fost scoase din uz în Camera Deputaţilor

12.000 de topuri de hârtie, ţinta de consum până la sfârşitul anului 2013

1.000-2.000 de topuri de hârtie ţinta de consum pentru anul 2014

200 de pomi vor fi salvaţi anual doar prin efortul pe care îl fac parlamentarii şi angajaţii Camerei Deputaţilor

6.000 de RON pe lună, economiile generate de proiectul Paperless

„Râmân în acest moment cu imprimante, prin atribuţiile date de către regulamentul de ordine interioară, numai deputaţii care au obligativitatea de a opera cu documente confidenţiale urmând ca în etapa a treia a proiectului să putem să implementăm şi un program special pentru ca legătura şi comunicarea între sistemele IT să fie făcute în siguranţă”, a mai declarat Valeriu Zgonea.

Camera Deputaţilor cheltuia în fiecare an pe hârtie aproximativ 95.000 de RON, iar costurile cu consumabilele se ridicau la 200.000 de RON pe an.

România ar putea prelua modelul Marii Britanii de management al deşeurilor

„Eu sper ca toate instituţiile statului să ia astfel de decizii. Sunt extrem de importante pentru că sunt multe resurse pe care le consumăm fără să avem nevoie de ele”, a mai spus preşedintele Camerei Deputaţilor.

Proiectul Paperless face parte dintr-o strategie mai mare de funcţionare sustenabilă din care face parte şi un proiect de audit energetic pentru Camera Deputaţilor. În parteneriat cu Secretariatul General se încearcă auditarea clădirii Parlamentului din punctul de vedere al consumului de energie „De exemplu pentru încălzirea acestei clădiri, costurile sunt ca ale unui oraş de 8.000-10.000 de locuitori. Încercăm încet- încet să ne ducem către o societate modernă. Vrem să ne ducem şi noi către ideea în care Parlamentul României să fie ca şi Parlamentul Germaniei, o clădire verde”, a mai spus Valeriu Zgonea.

Proiectul Paperless – Faze de implementare

Primul pas în implementare a fost de a aplica proiectul la nivelul Biroului Permanent (BP) al Camerei Deputaţilor, la începutul lunii iunie 2013 (5 iunie).

În 2012, BP a folosit 701.000 de copii, cu costuri de 70.000 de lei. De la implementare, economiile au fost de 17.500 de lei (6000 lei/lună)

Costul implementării proiectului la nivelul BP a fost zero, mai ales că aplicaţia software a fost devoltată de departamentele interne ale Camerei.

În a doua fază, se va reduce consumul de hârtie şi de consumabile, la nivelul întregului aparat birocratic al Camerei. În această etapă se vor implementa centre zonale de multiplicare.

Centrele de multiplicare sunt dotate cu – imprimante eficiente din punct de vedere al costurilor şi al consumului de energie şi de consumabile. Fiecare centru este dotat, în medie, cu 5 imprimante şi scannere.

Costurile de implementare sunt zero.

Economii estimate:

–       reducerea numărului de copii cu 3,5 milioane de copii, pe an;

–       din punct de vedere financiar, economiile previzionate sunt de circa 323.446 lei

–       Vor fi reduse costurile cu hârtia cu 95.000 lei/an

–       Vor fi reduse costurile cu consumabilele cu 228.446 lei/an

Au fost înfiinţate 12 centre de multiplicare, iar numărul acestora va fi de 30, la nivelul întregii clădiri.

În continuare…

Va fi implementat un sistem electronic de management al documentelor la nivelul tuturor proceselor Camerei Deputaţilor. Astfel, vor fi eliminate 80% din copiile care se făceau în mod normal în cursul activităţii desfăşurate la Cameră.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*