Omul care îți face viitorul: Roxana Colisniuc

0
132

rcolisniuc_web

Nu crede în idoli, dar și l-ar alege ca model pe Howard D. Schultz, pentru modul în care încorporează principiile de responsabilitate socială în business. Apreciază oamenii puternici și echilibrați, iar disponibilitatea de a face lucruri pentru alții vine, paradoxal, din egoism. Roxana Colisniuc.

de Diana Șerban

Ce vânt te-a adus în CSR?

Un job la ResponsabilitateSociala.ro. Aveam experiență în writing, ei aveau nevoie de un editor. Asta se întâmpla în 2007. Am învățat din mers domeniul și am văzut cum arată CSR-ul indiferent de domeniul în care compania își desfășura activitatea. În plus, pentru că avea rolul de a educa, pe site erau publicate frecvent articole despre principii pentru un business responsabil, despre argumente în favoarea CSR-ului, despre importanța raportării și a transparenței – partea teoretică a domeniului, care mi-a plăcut întotdeauna.

Totodată, publishers-ul portalului oferea si consultanță de CSR. Am avut astfel ocazia să lucrez la primele site-uri de CSR din România – umbrelaverde.ro (al Tuborg), heidelbergement.csr.ro (Carpatcement) sau site-ul de CSR al BRD.

Cum s-ar auto-caracteriza, în câteva fraze, omul din spatele profesionistului în CSR?

Sunt aceeași și în afara ING, am energie pentru multi-tasking (nu și atentie J) și cred că orice ne dorim putem face să se întâmple.

Ești norocos în viață dacă ai idoli potriviți. Adevărat? Cine sunt ”idolii” tăi?

Îi apreciez pe cei care pot să-și păstreze echilibrul și să treacă cu diplomație peste situațiile dificile. Pe cei care au încredere în societate și muncesc, voluntar sau nu, să o facă mai bună. Pe cei care învață toată viața. Pe cei care muncesc și respectă munca altora. Nu le știu numele tuturor celor care împărtășesc aceste valori, dar dacă ar fi să aleg pe cineva, m-aș gândi la Howard D. Schultz – CEO Starbucks, pentru modul în care încorporează principiile de responsabilitate socială în business.

De cât timp ești CSR Officer pentru ING?

Din iunie 2013 – un an și vreo trei luni.

În ce moment se afla compania când ai început să faci CSR pentru ea?

ING Bank a făcut trecerea de la filantropie corporativă la CSR în 2011, începând cu un studiu în care compania și-a întrebat stakeholderii despre domeniile în care vor ca ING să investească. La venirea mea, în 2013, strategia de CSR era deja creată și avea o bază sănătoasă. Eu practic am început să implementez proiectele care să se plieze pe această strategie și sa îi valideze principiile.

Care este valoarea adăugată pe care o aduce CSR în ING?

Ca și în celelalte companii, acțiunile de responsabilitate socială motivează, în primul rând, angajații. Colegii mei sunt implicați în proiectele de CSR și au tot felul de idei pe care încercam să le punem în practică.

Cum vezi tu evoluția ING în domeniul dezvoltării durabile în următorii ani?

La nivel de Grup, „ING is empowering people to stay a step ahead”. Acest principiu se transferă și în strategia de sustenabilitate. Fie că susținem proiecte de educație financiară sau proiecte care oferă șansa la educație copiilor din medii dezavantajate, fie că susținem business-uri eco-friendly sau antreprenori ale căror business-uri au impact social.

Cum se întoarce investiția în CSR în companie? Îmi poți da un exemplu?

Proiectele noastre de CSR au obiective ce țin de dezvoltarea societății – nu sunt legate de obiective de business.

Care ar putea fi cea mai mare exagerare în CSR din punctul tău de vedere?

Bugetul de comunicare a rezultatelor unui proiect de CSR mai mare sau egal cu bugetul de implementare a proiectului respectiv / investiția directă în comunitate.

Colaborați intens cu sectorul non-profit în campaniile voastre de CSR. Ce se întâmplă cu mediul politic? Nu ați dorit voi să colaborați cu ei sau nu ați primit răspunsuri pozitive din partea lor?

Toate proiectele care primesc finanțare din partea ING sunt inițiative ale ONG-urilor, însă pe parcursul implementării lor există colaborări cu autoritățile locale.

De unde vine, pentru tine ca om, disponibilitatea aceasta de a face lucruri pentru alții?

Paradoxal, din egoism. Am furat răspunsul de la Carmen Uscatu de la Asociația Salvează Vieți. Îmi doresc o lume mai bună pentru mine și cei din jurul meu – familie, prieteni. Și astea nu vin singure. E nevoie de muncă din partea mea și a celor din jur.

Cum vezi tu domeniul responsabilității sociale dezvoltându-se în România? Ce avem și ce ne mai trebuie?

Ne trebuie timp și răbdare. Și ne mai trebuie o comunitate activă a oamenilor care fac CSR, proiecte comune. În CSR nu există concurență – companiile pot lucra împreuna nu doar pentru a ajuta societatea românească, dar și pentru a dezvolta domeniul în care  activează.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*