Omul care îți face viitorul: Mona Nicolici

0
359

petrom_20130228_0893_mic

Cum a ales să lucreze pentru Petrom, care este viziunea ei despre CSR, cum crede că ar trebui să se implice statul în dezvoltarea durabilă a României alături de companii și ce se află în spatele numelui Mona Nicolici.

 

de Diana Șerban

De ce Petrom?

Pentru că Petrom mi-a apărut în cale atunci când trebuia să aleg un nou drum, cu obstinație și în diverse moduri. Au fost oameni în jurul meu care m-au ajutat să iau o decizie și uneori au mers până la capătul determinărilor în acest sens. Lucram în Ministerul Economiei și Comerțului, plecasem deja din televiziune, și mai mulți oameni îmi spuneau același lucru: că cei de la Petrom mă vor. Mă voiau pentru Departamentul de Comunicare, și de altfel așa am și început în Petrom, ca Head of Public Relations.

 

A durat vreo 6 luni până m-am angajat pentru că nu înțelegeam ce aș putea să fac eu în această companie care la vremea respectivă era doar un nume mare pentru mine, iar eu sunt atrasă nu de lucrurile sau de numele mari și grele, ci de conținutul lor și nu mă vedeam făcând ceva aici sau nu vedeam că acesta e locul meu. La un moment dat, la începutul anului 2006, s-a schimbat conducerea Petrom, primul an în care doamna Mariana Gheorghe a preluat conducerea companiei și m-a invitat la un interviu. Nici măcar atunci când m-a angajat nu am fost convinsă că acesta e locul meu. Am făcut-o din rațiune, dar și pentru că în urma unei întrebări pe care doamna Gheorghe mi-a pus-o cu privire la credibilitatea Petrom, răspunsul meu a fost oarecum definiția CSR, despre care nu știam absolut nimic la vremea respectivă. Atunci dumneaiei mi-a spus că asta e ceea ce vrea să facă, să creeze o strategie de bussines care să înglobeze aceste principii, moment în care, pentru prima dată am zis: ”Cred că m-ar interesa”.

 

3 argumente pentru afirmația ”CSR se face cu mintea”…

Nu aș putea să spun că se face doar cu mintea, ci în primul rând cu mintea. CSR este un instrument de risk management. Din punctul meu de vedere CSR-ul  nu este doar o lume a lucrurilor frumoase pe care le faci pentru că ești bun la suflet și pentru că vrei să schimbi lumea. Și eu am crezut asta la început și de fapt acesta a fost lucrul care m-a condus în această activitate pentru că în sinea mea eu sunt o activistă a schimbării lumii în bine și dacă am o credință aceea este că ceea ce fac, fac cu capul, dar fac și din suflet pentru că altfel nu prea poți să separi lucrurile acestea.

 

Deci, risk management, return of investment…

Return of investment, care e greu de măsurat, și dialogul inteligent care să aibă o finalitate foarte bine stabilită în sensul în care nu faci dialog doar de dragul de a te întâlni cu oamenii. Dialogul în CSR este o știință. Totul trebuie trecut prin minte pentru că dacă treci doar prin suflet, ratezi, deși e bine să ratezi în CSR, e bine și asta.

 

De ce?

Pentru că altfel nu înveți.

 

Cum reacționați în momente de impas? Ce vă motivează? Ce vă spuneți?

Nu prea îmi place să las lucrurile neterminate și chiar dacă sunt înt-un impas merg până la capat. Uneori  nu mă uit ce las în urmă sau ce vine după mine. Pe de altă parte am avut și momente în care am zis: ”Nu pot”, dar nu am vrut să renunț. Am lăsat problema deoparte și m-am întors mai târziu să văd cum pot să o abordez.

 

Ce ați luat din presă în CSR și ce ați duce înapoi din CSR în presă?

Din presă am luat și am adus în CSR ceea e relevant pentru oameni atunci când vrei să comunici. Ce au nevoie ziariștii atunci când vor să scrie o știre. A fost un atu foarte mare faptul că înțelegeam foarte bine cum funcționează lucrurile în presă, care e mecanismul de gândire și de creare a unei știri și atunci mi-a fost ușor să transfer cumva acest lucru în companie sau în echipa mea. Către presă aș duce înțelegerea realității, pentru că realitatea este altfel decât o vezi la televizor, decât au ajuns să o înțeleagă jurnaliștii. Realitatea o vezi pe teren.

Continuarea acestui interviu o puteți citi în ediția print a Social Responsibility Magazine.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*