John Krafcik, CEO Hyundai Motors: De obicei stabilim obiective pe care nu ştim cum să le atingem

0
432

john-krafcik-c

Într-un interviu pentru revista americană Forbes,  John Krafcik, preşedinte şi CEO în cadrul Hyundai Motors, vorbeşte despre viziunea companiei pe care o conduce în ceea ce priveşte responsabilitatea social corporativă (RSC). Care sunt cele mai importante cause sociale, ce presupune dezvoltarea durabilă în viziunea Hyundai Motorsşi cum se va dezvolta compania în următorii 10 ani, în interviul următor.

 

John Krafcik este responsabil pentru direcţia strategic şi management-ul operaţiunilor Hyundai în Statele Unite. Krafcik s-a alăturat companiei în anul 2004 ca vice-preşedinte în dezvoltarea produselor şi planificare strategică, după mandate în cadrul societăţii NUMMI, deţinută în comun de Ford Motor Company şi GM / Toyota. Sub conducerea sa, Hyundai şi-a modificat strategia americană şi îmbunătăţit gama de produse în ceea ce priveşte design-ul, inovaţia şi valoarea.

CITEŞTE ŞI: Cu cât va creşte nivelul apelor de pe Glob până în 2100

planeta

Spune-mi câte ceva despre responsabilitatea socială la Hyundai şi ce crezi despre crearea valorii comune.  Este creare avalorii commune un concept care a evoluat de-a lungul timpului?

La Hyundai, avem o vorbă: “Stabilim obiective pe care nu ştim cum să le atingem.” Această atitudine duce la un spirit de inovare în cultura noastră, care la rândul său ne propulsează afacerea. Avem aceeaşi abordare când vine vorba de responsabilitate social corporativă, unde setăm obiective cât mai grele.

La Hyundai, conceptul de RSC nu este realizat prin mandate metrice sau corporative specifice. Mai degrabă, am descoperit că iniţiativele noastre de RSC ne leagă pe toţi – de la dealer pănă la angajaţi şi clienţi – în aşa fel încât afacerea noastră devine mai puternică. Am dezvoltat o înţelegere intuitivă despre importanţa unor legături profunde cu comunităţile noastre, nu doar prin furnizarea produselor de calitate, ci şi prin alocarea de timp, talent şi resurse pentru rezolvarea marilor probleme ale societăţii. Împreună putem realize lucruri bune.Suntem mândri să colaborăm în cât mai multe moduri cu comunităţi din toată ţara.

Eforturile noastre în domeniul RSC au dus la schimbare.  Este correct să spunem că acum 10 ani, în cadrul companiei nu exista un angajament deplin în sprijinirea responsabilităţii sociale corporative. Mulţi oameni puneau sub semnul întrebării randamentul investiţiilor. Dar odată ce ne-am consolidate eforturile în combaterea cancerului la copii prin proiectul “Hope on Wheels” (n.r. Speranţa pe roţi) am observant schimbări în percepţia angajaţilor asupra RSC. Efectele luptei noastre împotriva acestei boli teribile a tranformat echipa într-o familie.Pe măsură ce am finanţat din ce în ce mai mulţi cercetători preocupaţi de găsirea unei soluţii pentru cancerul dezvoltat de copii, ne-am dezvoltat aşteptări mai mari în rolul nostru de lider în acest domeniu. Obiectivul nostrum este că niciun copil nu ar trebui să audă cuvintele “Ai cancer”, este un angajament pe care toţi cei de la Hyundai îl au în comun. Acest angajament asigură o necessitate social esenţială şi de asemenea, prin puterea sa de unificare, ne ajută în toate aspectele afacerii noastre.

CITEŞTE ŞI: Deşeurile îşi pierd statutul de materiale nefolositoare. Care sunt consecinţele acestei decizii

reciclare

Care a fost “scânteia” de la care a pornit “Hyundai Speranţa pe Roţi” în 1998 şi ce fel de impact a avut de atunci?

“Speranţa pe Roţi” a început în 1998, când un grup de lideri şi angajaţi Hyundai din Boston au decis să strângă fonduri pentru Programul Jimmy din cadrul Institutului pentru Cancer “Dana Farber”. Acest act de bunătate a devenit o organizaţie non-profit (501c) care în present finanţează cercetarea în oncologia pediatrică ale organizaţiilor membre din întreaga ţară.

“Speranţa pe Roţi”este un parteneriat între Hyundai şi dealerii săi. La fiecare autovehicul vândut, fiecare dealer face o donaţie către “Hyundai Speranţa pe Roţi”. Hyundai Motor America face, de asemenea, donaţii corespunzătoare. De la începutul programului până în prezent am reuşit să strângem împreună peste 72 de milioane de dolari pentru cercetarea cancerului pediatric. Misiunea proiectului este de a creşte gradul de conştientizare a acestei boli şi, cel mai important, de a finanţa cercetarea care ar putea duce la crearea unui tratament. Am progresat foarte mult în aceste două aspecte în ultimii 15 ani, însă este mult de lucru în continuare. Poveştile copiilor diagnosticaţi cu cancer, greutăţile familiilor lor şi dedicaţia echipelor medicale şi a cercetătorilor oferă toată inspiraţia de care echipa Hyundai are nevoie pentru a avansa cu acest proiect.

Pe lângă proiectul non-profit “Speranţa pe Roţi”, ce alte proiecte sociale sunt în desfăşurare la Hyundai?

“Speranţa pe Roţi” este activitatea noastră filantropică principală, dar suntem hotărâţi să contribuim la dezvoltarea comunităţilor din întreaga ţară astfel:

  • Institutul de Cercetare MIND oferă subvenţii pentru laboratoarele de matematică a 16 şcoli primare.
  • Spitalul de pediatrie din Orange County a făcut donaţii cu scopul creării unui Institut pentru Combaterea Cancerului.
  • Hyundai oferă poziţii de conducere în proiectul pentru crearea unui memorial Martin Luther King pe mall-ul din Washington.
  • “Haine pentru copii”, proiect anual dedicate familiilor nevoiaşe.
  • Donaţii ale Crucii Roşii Americane pentru ajutorarea victimelor urganaului Sandy şi oraşului Oklahoma.
  • Ziua Internaţională a Sărăciei – proiect pentru donarea de alimente şi sânge.
  • Proiectul “Jurnale ale Internilor”al Institutului “Congressional Hispanic Caucus” (CHCI)
  • “Mame împotriva condusului sub influenţa alcoolului” (MADD)
  • Programul de arte mobile al Muzeului de Artă Latino-American.
  • Sponsorizarea expoziţiilor din cadrul Muzeului de Artă din Los Angeles.
  • Programe de dezvoltare a comunităţii în Funtain Valley, California, unde se află sediul central Hyundai din SUA.

CITEŞTE ŞI: EXCLUSIV – CEO-ul KFC & Pizza Hut România: Românii sunt motivaţi să se alăture cauzelor sociale

Mark 2

Când vorbim despre energie curată şi maşini electrice, până unde credeţi că se va ajunge în 10, 20 sau 30 de ani?

Hyundai este decis să aibă o flotă de autovehicule, eficientă din punct de vedere al consumului, care să răspundă nevoilor clienţilor. Produsele populare Hyundai, precum Sonata Hybrid, răspund nevoilor clienţilor fără compromisuri din partea acestora. Pe lângă hibride şi progresele pe care le facem în cercetarea motoarelor cu ardere internă, suntem încântaţi de potenţialul vehiculelor electrice pe bază de hidrogen. Spre deosebire de vehiculele electrice cu baterie, care trebuie încărcate foarte des, hidrogenul oferă posibilitatea realimentării în cicluri mai apropiate de cele cu care sunt şoferii obişnuiţi. California se descurcă excellent în dirijarea ţării către o infrastructură bazată pe hidrogen, urmând să pună în funcţiune 100 de staţii de realimentare în următorii ani.

Vom continua cercetarea pe vehicule bazate pehidrogen, baterie, benzină,motorină şi alţi combustibili sau tehnologiipentru a găsi cel mai bun set de soluţii pentru şoferii de mâine.

Ce rol consideraţi că va avea Hyundai în viitorul pe care tocmai l-aţi descris?

Vrem să fim lideri în responsabilitate social corporativă şi lideri în protejarea mediului. În calitate de producător de vehicule, Hyundai are o poziţie important în scăderea nivelului de CO2 şi îmbunătăţirea sistemelor personale de siguranţă pe toate pieţele unde concurăm. Cu toate acestea, noi ne considerăm mult mai mult decât un producător de vehicule. Suntem dedicaţi găsirii unei soluţii de durată pentru mobilitatea personală, soluţie care să ofere acest privilegiu şi viitoarelor generaţii. Suntem total dedicaţi acţiunilor noastre filantropice şi responsabilităţii sociale corporative. Vom lucre în parteneriat cu organizaţii de conducere de pretutindeni pentru rezolvarea unora dintre cele mai mari probleme ale societăţii, eforturile noastre în stoparea cancerului pediatric fiind prioritatea numărul unu. Ne vom folosi resursele şi influenţa pentru a atrage atenţia asupra altor priorităţi RSC, precum iniţiative în educaţie, în domenii precum ştiinţă, tehnologie, inginerie, matematică. Vom continua să ne implicăm toţi angajaţii, dealerii şi partenerii în iniţiative locale pentru dezvoltarea comunităţilor. Clienţii, angajaţii şi susţinătorii noştri se aşteaptă să fim o companie responsabilă din puct de vedere social. Prin tot ceea ce facem vrem să fim demni de această încredere.

Viziunea Hyundai asupra RSC: “Împreuna, putem face lucruri bune” sunt 5 cuvinte modeste care spun totul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*