Dumitru Borțun: Când faci cu adevărat CSR, lași ceva în urmă pe termen mediu și lung

 

DSC_0814

Primul eveniment din cadrul proiectului Social Link a avut loc joi seara, la ora 19:00, în cadrul Impact HUB Bucharest. Invitatul de onoare al evenimentului a fost Dumitru Borțun, specialist în comunicare, profesor și cercetător, care le-a vorbit participanților despre diferențele între CSR și PR precum și despre implicarea factorului politic în dezvoltarea domeniului responsabilității sociale în România.

Dumitru Bortun

Criteriul cel mai bun de departajare a CSR de PR este dezvoltarea durabilă (SD). Când faci cu adevărat CSR, lași ceva în urmă pe termen mediu și lung. Iar criteriul după care amândouă (CSR și PR) se deosebesc de Advertising și/sau Marketing este interesul public (PI). Când faci PR nu te mulțumești să vinzi ceva, ci influențezi conșiința publică”, a spus Dumitru Borțun în cadrul evenimentului.

Proiectul Social Link își propune să coaguleze în jurul său comunitatea oamenilor responsabili social din România încurajând dialogul continuu și constant între cele trei mari sectoare ale societății: non-guvernamental, corporate și politic.

DSC_0791

Primul pas în coagularea acestei comunități a fost grupul Social Link de pe LinkedIn unde vă recomand

Diana Șerban/Foto: Ioana Văcăraşu

Diana Șerban/Foto: Ioana Văcăraşu

cu căldură să vă înscrieți dacă vreți să fiți la curent cu ceea ce se întâmplă în comunitate. Al doilea pas este reprezentat de organizarea acestor evenimente lunare care au rolul de a crea conexiuni puternice între membrii comunității și de a fi contextul potrivit pentru nașterea unor proiecte noi în care reprezentanții celor trei sectoare să colaboreze, iar impactul proiectelor să fie unul mult mai puternic în societate, decât dacă fiecare în parte ar lucra singur la proiectul respectiv. Pot să vă spun de asemenea ca pregătim o platformă online dedicată acestei comunități unde fiecare dintre dumneavoastră va putea sa își creeze un cont și va putea avea acces la datele de contact ale celorlalți membri și la proiectele pe care aceștia le desfășoară. Crezul meu personal este că responsabilitatea socială înseamnă în primul rând colaborarea între cele trei sectoare. Pentru că politicul știe cel mai bine care sunt problemele importante ale oamenilor, corporațiile au puterea de a rezolva parte dintre ele, iar ONG-urile pot implementa cu succes aceste proiecte și pot veghea la desfășurarea lor corectă”, a spus Diana Șerban, inițiatoarea proiectului Social Link.

DSC01700

În cadrul evenimentului au fost prezenți reprezentanți ai tuturor sectoarelor targetate de proiectul Social Link: non-guvernamental, corporate și politic care au dezbătut împreună cu Dumitru Borțun tema evenimentului: CSR is (not) PR. Printre membrii marcanți ai acestor sectoare s-au numărat Mihai Sturzu, deputat PSD și Președinte al organizației de tineret a partidului social democrat, reprezentanți ai UNICEF  în România, Cristina Horia, Director executive al Fundației Sensiblu precum și experți CSR și de marketing din cadrul mai multor companii private din România.

DSC01757

Evenimentele Social Link vor avea frecvență lunară și vor avea loc în ultima săptămână a fiecărei luni. Proiectul este realizat de către Social Responsibility Agency în parteneriat cu Social Responsibility Magazine. Parteneri media ai proiectului: Romania Pozitivă și ABC Antreprenori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*