Cum să elaborezi o strategie de CSR în 10 pași

0
1035

Close-up picture of hands writing in the business dairy.

Indiferent de cât de dezvoltată sau mică este afacerea ta, niciodată nu este prea târziu pentru a crea un plan de responsabilitate socială corporativă. Iată care sunt cei mai importanți pași…

 

Dacă o companie funcționează în limitele legii și ale eticii, asta nu înseamnă nici pe departe că este responsabilă social. Adaugă în această ecuație și comunitatea locală, protecția mediului și abordarea spcifică a problemelor locale la nivel global și putem începe o discuție despre CSR.

10 sugestii pentru a pune bazele unei strategii de CSR, prezentată de Dynamic Business

Găsește acel ceva care îți face compania deosebită. Fiecare companie descoperă care sunt punctele sale forte și, folosindu-se de aceste abilitați, sprijină comunitățile prin inițiative imanente ale imaginii companiei. Acest pas permite firmei sa exploreze posibilități de susținere a comunităților locale sau globale, încurajând creativitatea pentru a avea rezultate cât mai bune.

Urmărește doar modelele de aur. Adoptă un plan recunoscut internațional, cu date și criterii verificate individual de către autorități de certificare. Găsește un plan ale căror principii se potrivesc cel mai bine companiei tale pentru a putea stabili realizările și țelurile acesteia. Cercetează zonele care sunt influențate de compania ta, zonele care contează pentru tine și pentru potențialii acționari pe care dorești să îi abordezi.

CITEȘTE ȘI: Lukoil va produce energie verde în România

lukoil

Implică angajații. Implicând angajații în procesul de creare, implementare și gestionare a planului de CSR aceștia vor cultiva un simț al proprietății asupra programului, asumându-și astfel responsabilitatea pentru succesul acestuia. În același timp, stimulează partenerii să se adapteze la regulile stabilite.

Nu neglija sănătatea și siguranța. Respectarea legii cu privire la problemele de sănătate și siguranță a angajaților nu este îndeajuns. Regulile adoptate de tine trebuie sa fie în interesul sănătații angajaților, de la căști și ochelari de protecție până la toate tipurile de echipamente, mașinării, instruirea și susținerea angajaților. Angajații sunt cei mai productivi într-un mediu în care se simt protejați, deci asigură-te că ai infrastructura necesară și alocă o parte din buget catre sectorul sănătații și siguranței acestora.

Fă o schiță a campaniei de responsabilitate socială. Un program CSR nu trebuie să fie unul teoretic, ci unul care poate fi pus în practică. De aceea, el trebuie testat de către membrii echipei tale înainte de a fi implementat. Dacă le propui angajaților tăi sa facă lucruri pe care tu nu le-ai face, înseamnă că planul trebuie regândit.

CITEȘTE ȘI: Green Business Index 2013 – URSUS Breweries cea mai responsabilă companie față de mediu din secțiunea industrie/producție

Trofeu Ursus Breweries_GBI 2013

Transformă programul într-un brand. Nu te gândi că acest plan este doar o strategie de branding, ci închipuie-ți că programul poate fi un brand de sine stătător. Planul de CSR poate face diferența între tine și competitorii tăi. De aceea, în timp ce construiești o cultură corporativă sustenabilă și eficace, poți face din programul tău de CSR, care acționează atât pentru angajați cât și pentru clienți, un brand de succes.

Stabilește anumite criterii. Identifică acele caracteristici ale planului care au determinat ca acesta să fie unul de succes. În acest fel demonstrezi evoluția programului și devotamentul pentru acesta și vei crea o impresie bună în fața acționarilor care prețuiesc efortul și transparența.

Consideră că programul este o materie de studiu și creează un curriculum. Transpune planul în așa fel încat viitorii angajați să poată să îl înteleagă și să îl aplice în activitatea lor.

CITEȘTE ȘI: Vodafone şi Salvamont aduc informaţii complete despre pârtiile de schi, direct pe telefonul mobil

schi

Îmbunătățește-l. Odată ce ai redactat programul de CSR, nu te culca pe o ureche. Programele de CSR implică anumite obiective, iar odată ce acestea au fost atinse, unele ținte noi trebuie urmărite. Urmărește optimizarea continuă a strategiilor care vor crește anual impactul potențial al companiei.

Răspândește programul tău de CSR. Apelează la alte companii care susțin cauze similare cu ale tale să prezinte programul lor, prin intermediul rețelelor formale în asociații sau conferințe. Astfel, vei demonstra angajamentul firmei tale pentru responsabilitatea socială corporativă și vei putea compara strategia ta cu cea a altor companii, astfel fiind capabil să îi găsești slăbiciunile.

Cu cât elaborezi un program de CSR mai repede, cu atât începi să demonstrezi angajamentul companiei tale față de inițiative sustenabile pe termen îndelungat.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*