EXCLUSIV – CEO-ul KFC & Pizza Hut România: Românii sunt motivaţi să se alăture cauzelor sociale

0
651

Mark 2

Mark Hilton, CEO KFC & Pizza Hut România, a vorbit în exclusivitate pentru Social Responsibility Magazine despre implicarea românilor în campaniile sociale. Care este diferenţa dintre publicul englez şi cel autohton în materie de responsabilitate, care este viziunea KFC & Pizza Hut România pentru a menţine campaniile de CSR profitabile, dar şi care vor fi cele mai mari provocări la adresa CSR în următorii 10 ani, în interviul următor.

Mark Hilton, CEO KFC & Pizza Hut România
Mark Hilton, CEO KFC & Pizza Hut România

Care sunt principalele direcţii strategice de CSR pentru KFC în 2013?

Sustenabilitatea face parte din strategia noastră de business, educaţia fiind una din principalele priorităţi. În acest sens, campania pe care o susţinem, Vreau în clasa a noua, un proiect iniţiat de World Vision, a deveni tdeja o tradiţie pentru noi în România. Colaborarea cu World Vision a început acum 6 ani şi obiectivul nostru este să oferim copiilor din mediul rural, ale căror familii nu au posibilităţi financiare, o şansă la o educaţie mai bună. Campania de strângere de fonduri Vreau în clasa a noua se desfăşoară în luna octombrie în toate restaurantele KFC și Pizza Hut. Am avut un răspuns foarte bun încă din primele 7 zile de campanie: am reuşit să strângem 17.000 de euro în restaurantele KFC şi Pizza Hut din întreaga ţară.

 

 

Cel mai recent studiu lansat de United Nations Global Compact împreună cu Accenture, spune că sustenabilitatea nu mai reprezintă o prioritate pentru manageri deoarece este neprofitabilă, iar nevoile consumatorilor nu sunt în această zonă. Care este poziţia dumneavoastră?

Pentru a dezvolta un business desigur că trebuie să fii profitabil şi să vii în întâmpinarea nevoilor consumatorilor. În acelaşi timp, pentru a dezvolta un brand trebuie să existe o conexiune emoţională între acesta şi consumatorii săi. Acest lucru încercăm să îl aplicăm şi în business-ul nostru din România – să construim o legătură cu cei care ne trec pragul restaurantelor, să fim relevanţi pentru ei şi să le aducem ceva diferit. La KFC şi Pizza Hut credem că business-ul nostru este solid, sustenabil şi relevant atâta timp cât creăm valoare pentru oamenii, clienţii şi comunităţile din jurul nostru şi doar dacă pastrăm o relaţie bazată pe integritate cu părțile implicate. Pentru a îndeplini acest lucru, pe lângă pasiunea noastră de a servi mâncare delicioasă, care respectă cele mai înalte standarde de calitate şi siguranţă – de la aprovizionare și achiziții, la pregătirea mâncării – ne exprimăm angajamentul față de îmbunătățirea calității vieții în comunitățile în care ne aflăm şi încercăm să aducem oschimbare pozitivă în viețile oamenilor.

Un astfel de exemplu este un test care se desfășoară în prezent în două dintre restaurantele KFC, unde încercăm un nou sistem de spălare pe mâini dezvoltat de o companie din Elveția. Acesta contribuie la reducerea consumului de apă prin dozarea constantă a unei cantități optime de apă și săpun. Deci, în loc de consumul mediu de 1,3 litri de apă pentru un spălat pe mâini, echivalentul unei sticle, sistemul utilizează doar o jumătate de pahar de apă. Mai mult decât atât, acesta oferă o mulțime de avantaje: este hands free, rapid și foarte flexibil (poate fi plasat oriunde). În cazul în care feedback-ul consumatorilor și al angajaților va fi încurajator, atunci acest lucru ne va oferi o idee nouă pentru business-ul nostru, în acelaşi timp păstrând acest obiectiv – de a construi o legătură cu consumatorii, care este relevantă și aduce o diferență pozitivă pentru ei.

CITEŞTE ŞI: Ernst&Young: Politica noastră de CSR a fost întotdeauna axată pe reinvestirea în societate

ernst Young logo

Cum credeți că publicul din România răspunde campaniei de CSR inițiată de compania dumneavoastră? Oamenii reacționează într-adevăr la astfel de lucruri sau există mai degrabă un anumit tip de „responsabilitate” care motivează doar o anumită categorie de persoane?

În aceste vremuri economice, oamenii nu au venituri nelimitate şi, desigur, fiecare este liber să aleagă dacă dorește sau nu să se alăture și să sprijine această cauză. Cu toate acestea, uitându-ne înapoi la rezultate, am aflat că românii sunt oameni cu inimă mare, motivați să se alăture cauzelor sociale și conștienți de faptul că, indiferent de donație, fiecare leu contează pentru a face o diferență în viața cuiva. De asemenea, de-a lungul anilor, campania a fost susținută de mai multe figuri publice, care ne-au ajutat să creștem gradul de cunoaștere și conștientizare cu privire la proiect și pentru toate acestea, le suntem foarte recunoscători tuturor. În 2013, suntem bucuroși să îl avem alături de noi pe Dani Oțil, care a sprijint încă de la început această inițiativă: din spatele tejghelei, într-unul dintre restaurantele noastre,a oferit informații consumatorilor despre campania Vreau în clasa a noua. Acesta a fost un gest care a contribuit considerabil la succesul proiectului și dorim să îi mulțumim pentru acest lucru. Atâta timp cât avem astfel de parteneri de încredere și sprijinul românilor, vom continua să ajutăm și mai mulți copii să își continue studiile.

Care sunt cele mai importante diferențe între consumatorii români și cei englezi în ceea ce privește responsabilitatea?

Din ceea ce am observat – și cu siguranță nu sunt un expert – există diferențe foarte mici între consumatorii români și cei englezi în ceea ce privește responsabilitatea. Marea Britanie are probabil un istoric mai îndelungat al inițiativelor de strângere de fonduri, dar cred că România va înregistra o creștere în acest sens în următorii ani. În orice caz, dorința românilor de a înţelege astfel de probleme, să susțină inițiative de acest tip, să ajute și să facă donații, nu par diferite în România față de ce este în Marea Britanie.

Am realizat că românii sunt foarte generoşi, sunt implicați și dedicați în susținerea cauzelor sociale și își doresc foarte mult să schimbe ceva. Personal, cred foarte mult în proiectul „Vreau în clasa a noua” deoarece una dintre cele mai bune modalități pentru ca generațiile viitoare să progreseze este prin educaţia copiilor, care odată ajunși la maturitate, vor genera o schimbare. Dacă această inițiativă poate ajuta prin oferirea de oportunități copiilor care nu își pot permite altfel să meargă la școală, cred că este foarte important să susținem un astfel de proiect.

Modul în care consumatorii noștri au răspuns din nou în acest an este remarcabil, iar pentru acest lucru suntem veșnic recunoscători. Cred că generozitatea lor, mai mult decât simplele cuvinte, indică faptul că nu există nicio diferență între români și englezi. Secretul, indiferent de țara în care ne aflăm, este să susţinem o cauză în care credem cu adevărat și mai ales, o cauză în care și alți oameni cred, să fim transparenți, deschişi în comunicare. Acest lucru încercăm să îl realizăm prin proiectul Vreau în clasa a noua.

CITEŞTE ŞI: Harvard University. Cum ar trebui să abordeze universităţile conceptul de dezvoltare durabilă

Harvard-University-Images

McDonald’s a anunțat că va introduce salate în meniurile cu preţ redus ca o măsură de strategie sustenabilă. Plănuiți să dezvoltați astfel de politici și la KFC?

La KFC, vindem pui adevărat, proaspăt pregătit în fiecare zi, în fiecare dintre restaurantele noastre. O parte esențială a business-ului nostru este servirea clienților cu produse de cea mai înaltă calitate și suntem foarte mândri de faptul că preparatele noastre sunt la cel mai ridicat standard în România. De exemplu, carnea de pui pe care o servim în România provine în mare parte de la furnizorii români locali.

Credeți că sustenabilitatea este într-adevăr ce avem nevoie în secolul 21? Vom mai vorbi despre ea în zece ani?

Una dintre definițiile sustenabilității este legată de crearea perpetuă. Este un proces continuu care are loc în prezent, dar care, de fapt, are efecte pozitive reale în viitor, ce pot fi realizate numai prin eforturi coordonate la nivel mondial. Prin urmare, este o condiție esențială pentru dezvoltarea unei organizații. Mai mult decât atât, prosperitatea unei companii depinde de măsura implicării sale în comunitățile în care activează și în societate, în general.

Noi, la KFC și Pizza Hut, credem că una dintre cele mai mari contribuții ale noastre este să îmbunătăţim viaţa oamenilor din comunitățileîn care activămși vom continuasă urmărim acest obiectiv în fiecare zi, în tot ceea ce facem. Prin urmare, dacă ne veţi întreba același lucru peste 10 ani, vă vom răspunde la fel. Vorbim și acționăm sustenabil în fiecare zi, în fiecare activitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*