4 avantaje de business pentru companiile care reciclează

0
63

Dacă ai un business care pune pe piață foarte multe produse ambalate și te întrebi cum ai putea să faci din acele ambalaje un avantaj pentru produsul tău, iată mai jos 5 idei despre cum anume reciclarea este avantajoasă pentru business.

Diana SerbanÎn general, perioada de viață a unui ambalaj este foarte scurtă, multe dintre acestea transformându-se în deșeuri care poluează mediul înconjurător. Pentru că obligarea cetățenilor să plătească pentru ambalajele folosite ar fi fost un efort mult prea mare din partea Uniunii Europene, aceasta a introdus responsabilitatea producătorului care pune produsul ambalat pe piață în așa fel încât producătorul este obligat să se ocupe de reciclarea acestuia.

Respectarea legii/ avantaj reputațional

Conform Legii 211/2011, art. 14 alin. 1, în România trebuie colectate separat deșeurile precum: hârtie, metal, plastic și sticlă. În caz contrar, nerespectarea acestor dispoziții, poate duce la sancțiuni. Amenda pentru persoanele juridice este de la 20.000 până la 40.000 de lei.

Conform acestei legi, producătorul poate acționa în două moduri: se poate ocupa singur de reciclare și poate colecta ambalajele produselor proprii. De cele mai multe ori producătorii au dificultăți în a realiza această activitate pentru că produsul lor este răspândit pe o arie geografică foarte mare. A doua posibilitate pentru producător este să transfere îndeplinirea acestor obligații către un operator economic autorizat cum este Intersemat sau EcoRom Ambalaje care poate prelua responsabilitatea producătorului și poate emite un certificat doveditor de reciclare a cantității de deșeuri aferente produselor puse pe piață de către respectivul agent economic.
La nivel global obiectivul general privind reciclarea deșeurilor din ambalaje este de 60% din cantitatea de ambalaje puse pe piață.
Unii producători scapă de responsabilitate

Nu toți producătorii sunt responsabili pentru ambalajele puse pe piață. De exemplu o fabrică ce produce cutii de pantofi nu va fi responsabilă pentru acele cutii. Responsabilitatea îi aparține oricărei firme de pantofi care vinde pantofi în cutiile respective.

 

Mii de lei economisite pentru cei care reciclează

Un operator economic, responsabil pentru ambalajele sale, are trei posibilități de a respecta această obligație: se poate ocupa singur de reciclarea ambalajelor, ceea ce generează costuri foarte mari în companie, poate apela la o companie care preia această responsabilitate având costuri de maximum 160 de lei/tonă la cel mai scump operator din piață pentru cel mai scump material (aluminiu) sau poate plăti statului român o taxă de 2000 de lei pe tonă.

Cea mai avantajoasă opțiune este, în mod clar, aceea de a încredința acest serviciu unei companii care poate prelua responsabilitatea. Însă în acest caz producătorul trebuie să știe că nu este absolvit de responsabilitate 100%. Dacă operatorul autorizat nu și-a îndeplinit obligația, statul se va îndrepta împotriva producătorului prima data, acesta putând ulterior să acționeze în instanță compania care a preluat responsabilitatea.

Eficientizarea activității

În industrii precum retail-ul, unde se generează foarte multe ambalaje, putem vorbi chiar de eficientizarea activității unui agent commercial întrucât acesta își poate vinde deșeurile și poate obține venituri suplimentare.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*