25.000 de copii, în campania Lidl pentru educație rutieră. Care sunt planurile companiei pentru anul viitor

0
163

Georgiana Tugearu - PR & CSR Manager Lidl Romania

Accidentele rutiere în care sunt implicați copii este o probleme cu care se confruntă, în România, atât comunitățile rurale, cât și cele urbane. Georgiana Tugearu, PR&CSR manager Lidl România a povestit, în exlusivitate, pentru Social Responsibility Magazine cum s-a implicat compania în ameliorarea acestei probleme, care sunt rezultatele acțiunilor de până acum și care sunt planurile de viitor în acest domeniu.

1. Proiectul „Verde la educație pentru circulație” se află la cea de-a treia ediție. Să ne întoarcem la prima – de unde a venit ideea acestui proiect?

În primul rând, ne-am dorit să dezvoltăm un proiect ale cărui efecte să fie durabile. De aceea, nu ne-a fost greu să ne decidem asupra tematicii și, mai ales, asupra actorilor principali: copiii și educația acestora. Numărul accidentelor de circulație în care sunt implicați cu vină copiii este o statistică pe care noi o putem schimba prin participarea activă la educația rutieră. Am decis să ne asumăm rolul de a ne implica în viața societății în care activăm și de a transmite generațiilor viitoare informații vitale, importante pentru siguranța lor.

Colaborarea dintre Lidl și Poliția Română a venit ca o urmare firească, având în vedere că aceasta este instituția în măsură să ofere sprijin în educația rutieră a celor mici, dar și celor mari. Ne bucurăm de acest parteneriat, care creează un impact social pozitiv.

2. Fiecare ediție a reunit zeci de mii de copii în jurul temei educatiei rutiere – cum ați descrie evoluția proiectului de la ediție la ediție?

Important pentru noi este ca mesajul nostru și al Poliției Române să ajungă la mai mulți copii și părinți. Bineînțeles, asta înseamnă că, la nivel logistic, proiectul „Verde la educație pentru circulație” este unul extrem de complex, având în vedere că se desfășoară simultan în parcările tuturor magazinelor Lidl din România. Ne bucurăm că, de la an la an, numărul de copii care iau parte la lecțiile noastre de educație rutieră crește, astfel încât, dacă în 2013 am avut alături de noi peste 10.000 de copii la nivel național, în 2015 am ajuns la peste 25.000 de copii participanți

3. Fiind un proiect de durată, ați avut șansa de a analiza rezultatele sale de la an la an – ce learnings ați obținut din primele 2 ediții?

Dacă numărul de copii care se reunesc la lecția de educație rutieră din parcările Lidl crește de la an la an, numărul accidentelor în care sunt implicați cu vină copiii este în scădere, lucru care ne bucură.

Subiectul educației rutiere este unul de mare importanță, în special pentru cei mici, astfel că modalitatea de le a transmite mesajul trebuie să le stârnească interesul și curiozitatea, în același timp oferind informațiile esențiale. Am observat că structura pe care am gândit-o pentru curs este una potrivită. Alternăm teoria predată de către reprezentanții Poliției Române în prima parte cu joaca și aplicarea regulilor în orășelul miniatural, în a doua parte. Astfel ne asigurăm de faptul că acest exercițiu nu rămâne doar la stadiul teoretic și, mai ales, de faptul că cei mici vor asimila și rolul polițistului în siguranța rutieră.

4. Ce traiectorie proiectați pentru această campanie? Unde v-ați dori să ajungeți?

Scopul campaniei este acela de a reduce numărul de accidente rutiere în care sunt implicați copiii, pe care sperăm să îi avem în număr tot mai mare la evenimente, pentru a beneficia de  informațiile transmise. De aceea, încercăm în fiecare an sa introducem elemente noi prin care să transmitem mai departe mesajul importanței educației rutiere. Anul acesta am lansat o nouă imagine a campaniei, cu personaje prietenoase, pe care copiii să le asocieze cu ideea de responsabilitate în trafic. Acesta este un element precursor al surprizelor pe care le-am pregătit, deja, petru ediția care urmează, despre care vă vom informa cât de curând.

5. Cum vă doriți să arate cea de-a patra ediție?

În acord cu obiectivul nostru de a amplifica această campanie, am vrea ca a patra ediție să găzduiască mai mulți participanți și să dezvoltăm și o componentă online. Ne dorim ca parteneriatul cu Poliția Română să rămână o tradiție și ne propunem să contribuim în continuare la ridicarea nivelului de conștientizare asupra riscului accidentelor cauzate de necunoașterea regulilor de circulație de către cei mici.

6. Care sunt principalele probleme cu care se confruntă copiii din România în trafic și pe care dumneavoastră încercați să le rezolvați prin intermediul acestei campanii?

Adesea, de la o vârstă fragedă, cei mici vin la școală și se întorc acasă neînsoțiți, iar acest lucru implică anumite riscuri, atunci când ei nu știu cum trebuie să se comporte în trafic. Fie nu respectă semnele de circulație, fie traversează neregulamentar, fie își estimează greșit timpul necesar trecerii străzii pe al o trecere nesemaforizată – potențialele cauze de accident sunt multe.

Prin „Verde la educație pentru circulație” ne dorim să educăm copiii cu privire la aceste riscuri și să le oferim informațiile necesare ca ei să nu-și pună viața în pericol.

7. De ce ați ales tema educației pentru circulație ca modalitate de implicare a brandului Lidl în comunitate?

Pentru noi este important să fim un membru implicat în societatea în care ne desfășurăm activitatea, iar această campanie socială este una dintre modalitățile de a veni, an de an, în sprijinul comunității.

Prin „Verde la educație pentru circulație” am dorit să creăm un context de învățare care să ofere copiilor un anumit grad de autonomie și siguranță: cunoscând regulile de circulație, ei devin pietoni resposabili. Mai mult decât atât, micii pietoni responsabili vor deveni, poate, șoferi mai responsabili și mai atenți la cei mici și la ceilalți parteneri de trafic.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*